Лекція «Філософія інновацій в реабілітації. Від індивідуальності до всього світу»

Лекція професора Ешлі в аудиторії імені Волинки (ІФОН, Університет Махаріші)

29 травня 2015 року в Інституті філософської освіти і науки відбулась лекція професора університету Махаріші (США) Ешлі Дінс на тему «Філософія інновацій в реабілітації. Від індивідуальності до всього світу».

В дискусії після лекційної частини взяли учать директор ІФОН, професор І.І. Дробот, директор Інституту корекційної педагогіки та психології академік В.М. Синьов, директор Інституту фізичного виховання та спорту проф. О.В. Тимошенко та радник ректора з міжнародних питань, завідувач лабораторії інноваційних технологій в реабілітації людини НПУ імені М.П. Драгоманова проф. М.А. Бойчук. Також питання до американського професора поставили викладачі та студенти.

Пропонуємо вашій увазі замітку про науковий захід студента ІІІ курсу напряму «Культурологія», голови Студентського наукового товариства ІФОН Глеба Хоменка:

Відкриття лекції професора Ешлі

Лекція професора Ешлі Дінса була присвячена проблемі реабілітації у посттравматичних стресових ситуаціях та трансцендентальному стану свідомості. Американський науковець зазначив, що, незважаючи на зовнішні відмінності, всі люди є однаковими та переживають будь-який стрес внаслідок мозкової активності − нервових імпульсів у фронтальних частинах головного мозку.

Професор Дінс підкреслив, що під час сну людина здатна до усвідомлення. Він виділив три основні стани свідомості, що трапляються у повсякденному житті: мінімальний рівень − глибокий сон, більш усвідомлений − сон зі сновидіннями та найактивніший − стан бадьорості. Трансцендентальна медитація сприяє виходу за межі цих традиційних станів свідомості. Вона являє собою пізнання людиною досвіду безпосередньо із самого себе.

Перебування у трансцендентальному стані знижує рівень стресу, підвищує творчі й інтелектуальні здібності. На індивідуальному рівні цей процес покращує здоров'я людини, а в колективному вимірі − дозволяє спостерігати позитивні соціальні тенденції. Це було доведено на прикладі зниження криміногенного рівня у Ліверпулі внаслідок застосування подібних практик в одній з місцевих шкіл.

Перебування у трансцендентному стані також підвищує творчість та інтелект. Цей засіб релаксації реалізується в навчально-освітніх закладах, не лише школярами чи студентами, але й викладачами. Звернення до трансценденції вже набуло загальноприйнятих рис в Італії, Угорщині, Китаї, Південній Африці та декількох інших країнах світу. Особливо помітний вплив трансцендентальних практик у Бразилії, де місцевий президент особисто опанував трансцендентну медитацію та поставив завдання залучити до кожної школи вчителя з подібною спеціалізацією.

За свідченням професора Данса у 1986 році відбулося дослідження щодо застосування трансцендентальної медитації із ветеранами США. Беручи участь у В'єтнамському військовому конфлікті вони мали поганий сон та проблеми сімейного характеру. Внаслідок занурення у витоки власної свідомості в них знизилася потреба у медичних психотропних препаратах.

Окрім того, за даними американського професора, звернення до трансенденції зменшує ймовірність серцево-судинних захворювань та відповідно мінімізує обсяг матеріальних витрат на збереження власного здоров'я. Визнаючи ефективність проекту, міністерство оборони Сполучених Штатів Америки вже виділило 2 мільйони доларів на його фінансування.

Як було зазначено, звернення однієї людини до трансцендентального стану свідомості, поширюється на широке коле її оточуючих. Тож, у випадку подальшого розвитку та застосування подібної медитації на теренах України, трансцендентальні практики можуть вийти за межі однієї держави. Ймовірно, це сприятиме зниженню військової агресії з боку Російської Федерації.

З лекції професора Дінса можна зробити висновок, що перебування у трансцендентальному стані свідомості не лише покращує здоров'я людини, але й може вирішити глобальні проблеми людської природи та сприяти захисту окремих націй.

Текст: Сергій Русаков, Глеб Хоменко
Світлини: Таїсія Ковальова

Додаткова інформація